2009. május 9., szombat

Anyák napja / Mothers day


Ebben a drága országban május második vasárnapján ünneplik az Édesanyákat. Ennek apropóján gondoltam, mesélek egy kicsit a munkámról.

A német nevem: Tagesmutter - Nappali anyuka. A saját lakásunkban vigyázok mások gyerekeire. Heti öt nap, napi cirka 9 és fél óra hosszát. Igen, fárasztó. Igen, szeretem csinálni. Úgy indult, hogy megbeszéltük Stephannal, amíg csak meg tudjuk engedni magunknak és a lányoknak is szüksége van rá, itthon maradok velük. Itthon végezhetö munka nem nagyon sok létezik és mivel a képzettségem is ebbe az irányba vitt - óvónöi és alsó tagozatos tanítónöi diplomáim vannak - elvégeztem a TEZ (Tageseltern Zentrum) által szervezett 172 órás tanfolyamot és belevágtam. Három és fél éve csinálom, "túl vagyok" 16 Tageskölköcskén, jelenleg 6 kicsire vigyázok. A legkisebb most május végén lesz 2 éves, a legidösebb júliusban tölti be a 4-et. Vannak-voltak köztük édesek-helyesek, voltak olyanok is, akik végigsírták a délelöttöt és a mama nem volt elérhetö. Olyan is elöfordult, hogy visszaadtam gyereket. A mamája miatt. Vannak, akiktöl nehezen búcsúzom és megmarad a kapcsolat. A többség nem ilyen. A virágcsokrom Majától kaptam. Most májustól óvodás lett, ö például hiányozni fog...
Kérdezzetek bátran!
A munkahelyem címe itt található! (Köszi Csigi!)

3 megjegyzés:

  1. Nahát! Nagyon szép és nagyon fárasztó lehet. Mint tanítani.
    És azt nem bánod, hogy nálatok vannala a gyerekek? Mert én sokáig adtam órákat otthon is, de egy idő után becsuktam az ajtót és azt mondtam, hogy egy kis magánéletem kell, hogy maradjon, mert már mindenhol gyerekeket láttam, pedig még nem is volt sajátom. :)

    VálaszTörlés
  2. De jó! Én is hasonlón töröm a fejem, mert "kirúgtak" a munkahelyemről. Bár végzettségem semmilyen nincs, mégis ehhez értek a legjobban:)

    VálaszTörlés
  3. Jajj Judit, pont a velejébe találtál! Amikor már az enyémek se szóljanak hozzám!!! A lakáson belül vannak Tagesmentes zónák, a hálószobánk szigorúan ilyen. A mosógépet segíthetnek megrakni ;O)
    Julcsi, én csak biztatnálak! Rugalmas munka és ha szervezett, mint itt nálunk, akkor isteni. 160 kolléga-nö veszi át a gyerköcöket ha én vagy a gyerekeim betegek, vagy szabira mennék. Ugyanígy hozzám is jöhetnek másoké, akkor azokért is kapok pénzt. Évi 5 hét szabim van, mint mindenkinek, biztosítás, nyugdíj. Indítsátok be Magyarországon is!
    Mici, nagyon köszönöm, aranyos vagy!!!

    VálaszTörlés

Sajnos sok megjegyzést hagyok észrevétlenül, ezért állítottam be most a jóváhagyás-módot. Remélem, így mindannyian jobban járunk!?

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.